Perjalanan Takdir


Hari ini satu kepastian,
Hari semalam telah menjadi peristiwa,
&
Hari esok menjadi persoalan

Bagi saya tidak kira apa yang berlaku pada hari semalam, hari esok mahupun hari ini, perjalanan takdir ini telah ditentukan ia perlu diteruskan dilandasanya tanpa rasa sesal. Setiap insan punya kisah yang tersendiri.Hidup ini biar penuh emosi dan penuh warna, tanpanya kehidupan ini ibarat sebuah graf mendatar tanpa getaran irama malah pudar warnanya. Saya percaya tiada yang sempurna di dunia ini. Terimalah apa adanya sebagai tanda kita manusia biasa.








02 March 2010

Sekadar Di Pinggiran

Sekadar di pinggiran hanyalah sebuah nota kehidupan dari kaca mata yang terzahir di pandangan dan juga kesempatan aku meneliti kalam kehidupan orang lain dari 1001 sumber yang ada. Sebahagianya diambil dari kehidupan ku sendiri, kerana aku ingin sekali bersuara tapi apakan daya aku tidak mampu. Siapalah aku? Ku ingin ia menjadi catatan bagi masa yang telah berlalu kerana aku yakin "esok tidak pasti". Ia bukan sebuah catatan untuk mengungkit, mengata jauh sekali menghina tapi ia hanyalah sebuah kupusan 1001 kisah di seluruh alam di bumi ini. Kerana aku sekadar di pinggiran bukan sesiapa untuk menyuarakanya secara lantang dimana-mana.

P/S: Aku selalu berkata ku melihat dari jendela hati jauh tapi ikhlas.

No comments: