Perjalanan Takdir


Hari ini satu kepastian,
Hari semalam telah menjadi peristiwa,
&
Hari esok menjadi persoalan

Bagi saya tidak kira apa yang berlaku pada hari semalam, hari esok mahupun hari ini, perjalanan takdir ini telah ditentukan ia perlu diteruskan dilandasanya tanpa rasa sesal. Setiap insan punya kisah yang tersendiri.Hidup ini biar penuh emosi dan penuh warna, tanpanya kehidupan ini ibarat sebuah graf mendatar tanpa getaran irama malah pudar warnanya. Saya percaya tiada yang sempurna di dunia ini. Terimalah apa adanya sebagai tanda kita manusia biasa.








15 January 2012

Kena Tendang Dalam Kolam Renang Danau UKM

Lisa Amin



Hari ni cuaca memang baik cerah dan terang benderang.Panas pun boleh tahan selepas terbelanggu dengan masalah air selama hampir seminggu kat UKM ni. Jadi bila panas ni terfikir juga kalau panas cam ni dalam 2 minggu kemungkinan air tak da tu boleh berulang kembali. Oh tidak pobia kot kalau air tak da ni.Kalau sakit perut memang tak boleh nak cakap apa la sabar je la.Tapi air tak da ni bukan masalah UKM ni masalah negara. Memang air di empangan dah kering??? Katanya 2014 bekalan memang tak cukup............ hemmm cam mana ni rakyat selangor???? Mungkin undi adalah rahsia.......... kerana ia rahsia maka kita menerima akibat dari kerahsiaan kita.

Apa hal pulak membebal pasal air ni..............pasal undi la.......... kurang akal ke????? Sebenarnya nak cakap hari dengan semangat berkoba-kobar nak pergi berenang kat danau. Sampai je sana  ohhhhha tidak ramanyai orang lupa pulak hari ini, hari ahad. Hari untuk bersama keluarga. Maka ada bermacam ragam manusia di kolam renang. Ada yang bawak bibik, ada suami isteri bersama anak, ada yang bawak adik, anak saudara, sepupu dan rakan taulan. Tak kisah la. Harta awam kan boleh la sapa nak datang pun bayar jer RM 2 semua orang boleh mandi.

Cuma yang kurang berkenan sikit bila masuk kolam semua buat macam kolam kat rumah sendiri. Nak main bola la, bergurau senda la, dengan rambut yang tak berikat dan tak pakai cap. Adoi tau la rambut kamu cantik tak perlu tunjuk kot. Dengan budak lelaki yang tumpang mandi sekaki............. kata saya dalam hati tak baligh lagi kot...Kalau tak tak kan la kakak dia bawak mandi kat sini. Hari saya siap kena tendang lagi dalam kolam punya la nak main sangat. Jagan sampai ada yang kena tendang dengan saya pulak. Sudahnya ambik keputusan balik je la. Boring betul dah la bayar RM 2 tak sempat nak menggunakan semaksima mungkin. Bayar pakai duit syiling sepuluh sen pulak tu. Jahat tak????? hahahahha

No comments: