Perjalanan Takdir


Hari ini satu kepastian,
Hari semalam telah menjadi peristiwa,
&
Hari esok menjadi persoalan

Bagi saya tidak kira apa yang berlaku pada hari semalam, hari esok mahupun hari ini, perjalanan takdir ini telah ditentukan ia perlu diteruskan dilandasanya tanpa rasa sesal. Setiap insan punya kisah yang tersendiri.Hidup ini biar penuh emosi dan penuh warna, tanpanya kehidupan ini ibarat sebuah graf mendatar tanpa getaran irama malah pudar warnanya. Saya percaya tiada yang sempurna di dunia ini. Terimalah apa adanya sebagai tanda kita manusia biasa.








16 May 2010

Wanita ! Penceraian & Digantung Tidak Bertali

Beginilah nasib............... begitu sukar wanita membuat pilihan dan jika sudah membuat pilihan wanita masih juga tersepit antara kenyataan hidup yang menjadi realiti dan impian yang kekal menjadi impian .Saya percaya ramai wanita seperti beliau tersepit dalam menentukan pilihan.bahagia atau terus menyandang status sebagai isteri.  Saya juga menegenali beberapa orang wanita di sekitar saya yang digantung tidak bertali sehingga kan saya terfikir AJAIBNYA CINTA atau wanitaa tidak amblil pusing lagi dengan status mereka kerana wanita memang telah membuktikan lelaki yang tidak bertanggungjawab itu bukan sesiapa dalam hidup mereka. Wanita yang meninggalkan lelaki sedimikian tidak rugi apa pun sekali pun mereka telah berpisah dengan suami tapi masih berstatus isteri kerana Allah S.W.T itu maha pemurah dan pengasih dan telah dinyatakan juga bahawa wanita masih boleh kesyurga tanpa suami. Tetapi sebagai lelaki adan fikirlah kegagalan anda menjalankan tanggungjawab sebagai suami telah menjadikan anda sebagai penghuni neraka kerana itu pilihan anda.

Utusan Malaysia Online - Feminin

No comments: