Perjalanan Takdir


Hari ini satu kepastian,
Hari semalam telah menjadi peristiwa,
&
Hari esok menjadi persoalan

Bagi saya tidak kira apa yang berlaku pada hari semalam, hari esok mahupun hari ini, perjalanan takdir ini telah ditentukan ia perlu diteruskan dilandasanya tanpa rasa sesal. Setiap insan punya kisah yang tersendiri.Hidup ini biar penuh emosi dan penuh warna, tanpanya kehidupan ini ibarat sebuah graf mendatar tanpa getaran irama malah pudar warnanya. Saya percaya tiada yang sempurna di dunia ini. Terimalah apa adanya sebagai tanda kita manusia biasa.








17 January 2012

Sabar.................

Lisa Amin

Sabar itu separuh dari iman.......... dan akhir-akhir ini mulut-mulut kreatif bertanya yang separuh lagi tu apa??? Hahahahah pikir la sendiri................


Hari ini saya menjadi lebih penyabar dengan menanti selama  2 jam 3 minit. Tempoh bersabar yang boleh tahan jangka masanya. Janji yang lewat di tunaikan dari siap pakai tudung, dah buka pun, dari menunggu dengan penuh kelaparan dah kenyang pun. dari belum zuhur dah zuhur pun, dari pakai seluar slack dan tukar kain batik. Ohh lama nya sabar saya yang jarang-jarang berlaku. Sejak saya akhir-akhir ini saya terikir  adakan saya menjadi lebih sabar @ lebih matang. Atau sebenarnaya saya berjaya membuang ego saya untuk marah. Kadang kala timbul perasaan kagum pada diri sendiri, kerana dulu saya tidak begini. Adakah saya menjadi lebih baik???? penuh tanda tanya................Jangan marah-marah lisa............

Atau ini boleh dikatakan membiarkan orang lain memijak kepala kita dan mengambil kesempatan kerana kita sentiasa sabar??? Mungkin orang lain akan kata kalau kena kat aku...... mesti angin satu badan kot. Hemmm

No comments: