Perjalanan Takdir


Hari ini satu kepastian,
Hari semalam telah menjadi peristiwa,
&
Hari esok menjadi persoalan

Bagi saya tidak kira apa yang berlaku pada hari semalam, hari esok mahupun hari ini, perjalanan takdir ini telah ditentukan ia perlu diteruskan dilandasanya tanpa rasa sesal. Setiap insan punya kisah yang tersendiri.Hidup ini biar penuh emosi dan penuh warna, tanpanya kehidupan ini ibarat sebuah graf mendatar tanpa getaran irama malah pudar warnanya. Saya percaya tiada yang sempurna di dunia ini. Terimalah apa adanya sebagai tanda kita manusia biasa.








21 April 2013

Nasi Lemak dan Hari Sabtu

Lisa Amin

Hidangan pilihan saya pada hari penamaan calon  PRU ke 13 pada 20 April 2013


Kisah nasi lemak dan hari sabtu atau ahad macam dah sinonim la pulak.............pantang cuti jer mesti menu nie masuk dalam list..... nak pulak stock sotong kering ada lagi............memang dah kena. Selalunya bila ada lebih santan, timun menu yang akan selalu difikir-fikirkan adalah nasi lemak.............dulu rasanya nak masak nasi lemak macam susah sangat jer ..........leceh nak buat santan.........nak masak nasi  dan nak buat sambal..........tapi sejak duduk di bandar semua bahan beli jer memang senang la..........kalau duduk kampung santan tu bukan boleh beli macam kat sini ia bermula dari sebijik kelapa...........tu yang malas sangat..............nak pulak pagi-pagi nak kena mesin kelapa lagi la pikir dua kali nak masak.......

Sambal sotong pilihan saya untuk nasi lemak................Amboi mentang-mentang nak pilihan raya


Tapi duduk kat bangi nie semua bahan cari dalam peti ais jerr.........kalau lengkap bahanya boleh la buat...bagi saya nasi lemak mesti ada telur dan timun.........kalau dua benda nie tak da tak payah buat..............Sejak duduk sini dah selalu buat nasi lemak dah macam makanan ruji pulak sebab hari sabtu atau ahad tak pergi mana.....kalau masak sarapan pun nanti tak habis makan.............nak makan sarapan je dari pagi sampai malam tekak mememang tak boleh terima............duduk sorang nie kadang masak makan tengah hari berjenis-jenis lauk pun kadang tak selera juga makan sorang..........malam nanti mula nak makan menu lain.....mana larat nak masak 2 atau 3 kali sehari.............ni la dilema orang bujang yang rajin memasak macam saya..........hehehehehe rajin ker?????

Sambal ikan bilis wajib la kan kalau dah kata nasi lemak


Tapi nasi lemak nie tekak saya boleh terima dari makan pagi, makan tengah hari dan makan malam.....kira mampu makan benda yang sama 3 kali sehari. Amboiiiiiiiiiii mana la tak comel makan 3 kali sehari kan.....makan nasi pulak tu..........bertuah punya lisa.............. Selain buat nasi lemak hari sabtu dan ahad selau juga ada menu laksa asam, mee sup dan nasi ayam................hemmm cakap pasal nasi ayam nie tu pun dah lama tak buat tunggu la ada peluang nanti bila tak sibuk??? eh bila pulak cik lisa amin nie sibukkk??????????????

Ada ke orang makan nasi lemak dengan coconut shake??? Sedap ooo dua-dua lemak kaya kolestrol memang tak sayang nyawa......

No comments: