Perjalanan Takdir


Hari ini satu kepastian,
Hari semalam telah menjadi peristiwa,
&
Hari esok menjadi persoalan

Bagi saya tidak kira apa yang berlaku pada hari semalam, hari esok mahupun hari ini, perjalanan takdir ini telah ditentukan ia perlu diteruskan dilandasanya tanpa rasa sesal. Setiap insan punya kisah yang tersendiri.Hidup ini biar penuh emosi dan penuh warna, tanpanya kehidupan ini ibarat sebuah graf mendatar tanpa getaran irama malah pudar warnanya. Saya percaya tiada yang sempurna di dunia ini. Terimalah apa adanya sebagai tanda kita manusia biasa.








22 May 2013

Apa Yang Pelik Sangat Tentang Dia......

Lisa Amin


Dia ........
Memang pelik
Orang kata dia kepala angin
Memang pun........dan bila dia buat kepala angin
Saya buat tak tau jerr....sebab bukan salah saya dia kepala angin
Jadi kenapa nak terasa.........

Dia ........
Memang pelik
Orang kata dia kedekut dan selalu meminta-minta
Memang pun dia kedekut...........tapi tak pe la
Tu kan duit dia .......kenapa saya nak kisah kalau dia kedekut pun
Tapi anehnya sekali pun dia kedekut ........tapi dia selalu belanja saya........
Agaknya kenapa ya...........

Dia ........
Memang pelik
Orang kata dia selau buat muka dengan orang lain.......
Dengan saya pun selalu juga buat muka............
Tapi saya buat tak tau jer...........kenapa saya nak ikut perangai dia
Sebab tak da faedah pun....yang menang jadi arang yang kalah jadi abu......

Walau apa pun orang kata tentang dia.........
Tapi bagi saya ............saya tetap tak ambil pusing kenapa ya???
Sebab walau apa pun orang kata tentang dia.........walapun kadang kala memang benar...................
Tapi bila dia berhadapan dengan saya..........
Saya selalu merasakan dia masih menghormati saya........
Dan yang paling penting dia selalu berbuat baik kepada saya ...
Dan saya tidak boleh menafikan sama sekali yang dia memang bagus dalam banyak pekara
Jadi sifat buruknya di mata orang lain tidak menjadi kudis di hati saya.....

Terima Kasih Allah untuk perasan kasih sayang sesama manusia ini...............

No comments: