Perjalanan Takdir


Hari ini satu kepastian,
Hari semalam telah menjadi peristiwa,
&
Hari esok menjadi persoalan

Bagi saya tidak kira apa yang berlaku pada hari semalam, hari esok mahupun hari ini, perjalanan takdir ini telah ditentukan ia perlu diteruskan dilandasanya tanpa rasa sesal. Setiap insan punya kisah yang tersendiri.Hidup ini biar penuh emosi dan penuh warna, tanpanya kehidupan ini ibarat sebuah graf mendatar tanpa getaran irama malah pudar warnanya. Saya percaya tiada yang sempurna di dunia ini. Terimalah apa adanya sebagai tanda kita manusia biasa.








01 January 2015

Tunai janji 2014

Lisa Amin



Ini kes tunai janji dengan mak. Kata nak cat lantai rumah sebab hari tu baru tukar lantai baru. Maklum la rumah lama lantai pun dah reput. Banyak serangan anai-anai dulu pakai tikar getah nak tutup lantai kayu tu. Jadi tak nampak apa yang berlaku kat kayu tu. Jadi lepas tukar baru nie ingat nak bogelkan jerrr lantai tu. Tapi kena cantik kan sikit la. So nak varnish kan lantai nacam ala-ala lantai chalet gitu...dah janji dengan mak nak tolong catkan.



Gigih kot nak siapkan sebijik rumah. Nak alih perabot lagi. So hujung tahun nie je la masa nak buat keja-keja can nie.huhu nak cat kat luar ok lagi nak cat dalam bilik aduh nak alihkan alari dan katil tu seksa la juga nk guna tulang 4 kerat pompuan nie.







No comments: