Perjalanan Takdir


Hari ini satu kepastian,
Hari semalam telah menjadi peristiwa,
&
Hari esok menjadi persoalan

Bagi saya tidak kira apa yang berlaku pada hari semalam, hari esok mahupun hari ini, perjalanan takdir ini telah ditentukan ia perlu diteruskan dilandasanya tanpa rasa sesal. Setiap insan punya kisah yang tersendiri.Hidup ini biar penuh emosi dan penuh warna, tanpanya kehidupan ini ibarat sebuah graf mendatar tanpa getaran irama malah pudar warnanya. Saya percaya tiada yang sempurna di dunia ini. Terimalah apa adanya sebagai tanda kita manusia biasa.








05 July 2010

Bumi Afrika Dan Tuahnya Nombor 10

Menurut pengulas sukan biasanya jersi No.10 sentiasa membawa tuah dan menjulang nama si pemakainya. Tapi malanynya kali ini no 10 tidak lagi membawa tuah kepada pemiliknya. satu ketika dulu, memakai jersi no 10 ibarat penghormatan besar sebagai pemain berpengaruh dan digeruni oleh pihak lawan di atas padang seperti yang dibuktikan oleh Pale, Diego Maradona dan Zinedine. Kali ini kebiasaan itu gagal diikuti oleh generasi pemain sekarang seperti Rooney, Messi dan Kaka.

P/S:Tahun 2010 yang saya yakinni akan membawa tuah sejak berbelas tahun dulu kepada saya juga nampaknya tidak membawa tuah kepada saya.
Jadi Piala Dunia boleh menjadi rakan senasib saya hahahahah.................

Lisa Amin

No comments: