Perjalanan Takdir


Hari ini satu kepastian,
Hari semalam telah menjadi peristiwa,
&
Hari esok menjadi persoalan

Bagi saya tidak kira apa yang berlaku pada hari semalam, hari esok mahupun hari ini, perjalanan takdir ini telah ditentukan ia perlu diteruskan dilandasanya tanpa rasa sesal. Setiap insan punya kisah yang tersendiri.Hidup ini biar penuh emosi dan penuh warna, tanpanya kehidupan ini ibarat sebuah graf mendatar tanpa getaran irama malah pudar warnanya. Saya percaya tiada yang sempurna di dunia ini. Terimalah apa adanya sebagai tanda kita manusia biasa.








25 May 2011

Kemalangan Jalan Raya Di Malaysia

Lisa Amin




Amboiii tajuk tak agak-agak.......... macam tajuk berita surat khabar je.......... Kata orang malang tidak berbau. Tapi ramai yang tidak sedar kita sebenarnya boleh bau malang........... nak dengan tak nak sahaja.Sebeb tu la wujudnya saman-menyaman di jalan raya.......... bab kata ikhlan tu... Bukan kerajaan nak sanagt duit kita..... tapi untuk keselamatan bersama...... nyawa lebih berharga.



Dalam hati-hati ada juga masanya kita terlupa. Maklumlah manusia........... manusia mudah lupa.... al kisah nak pergi berenang yang tidak menjadi........... dan benar kata Doktor Klinik Zulfah tu........ kalu tak datang jumpa doktor bila hari kemalangan tu kita akan dapat penyakit yang bermula dengan nasib baik bila malam menjelma. Kalau datang jumpa dr walaupun kecederaanya tak banyak kita akan diberi ubat tahan sakit dan ubat bengkak selain luka boleh dicuci dengan bersih dan cara yang betul.




Penyakit nasib baik tu tetap ada. Nasib baik mooto tak bawa laju masa tu. Nasib baik seorang je yang jatuhbukan dua-dua. Nasib baik tak de kereta lain kat belakang. Nasib baik luka tak dalam sangat. Nasib baik tak patah. Hemmm kan dah kata macam-macam nasib baik. Kalu tak jumpa dr.... malam tu pulak tangung la azabnya........... sakit nyut-nyut tak boleh tido.......... hahha dr tu memamg la lawak....


Ni kisahnya jatuh moto sebab kain masuk dalam rim moto............ adoii sakitnya kesian kak maz. Walaupun saya tak jatuh kak Maz sahaja yang jatuh. Lukanya boleh taha dada 6  luka dan calar di sana-sini. Mujur tak patah je.......... Ni semua gara-gara dok sengek masa naik moto. Lain kali sila naik moto dengan cara yang betul. Bahaya naik moto cam tu............

No comments: