Perjalanan Takdir


Hari ini satu kepastian,
Hari semalam telah menjadi peristiwa,
&
Hari esok menjadi persoalan

Bagi saya tidak kira apa yang berlaku pada hari semalam, hari esok mahupun hari ini, perjalanan takdir ini telah ditentukan ia perlu diteruskan dilandasanya tanpa rasa sesal. Setiap insan punya kisah yang tersendiri.Hidup ini biar penuh emosi dan penuh warna, tanpanya kehidupan ini ibarat sebuah graf mendatar tanpa getaran irama malah pudar warnanya. Saya percaya tiada yang sempurna di dunia ini. Terimalah apa adanya sebagai tanda kita manusia biasa.








10 May 2011

Marahnya..................

Lisa Amin





Meratip apakah malam ini???.......... niat tadi nak tidur setelah menamatkan FB lebih awal dari biasa. Isu hangat-yang sememangnya panas.......... tidak boleh dimarakan lagi.............Kata orang api jgn di simbah minyak..... sikit-sikit boleh la bila ia sudah marak saya tidak mahu terlibat lagi..........hahahah... dari cerita biasa.... jadi cerita luar biasa.......... hemmm saya tidak sanggup kerana saya punya etika saya tersendiri dalam dunia maya ini. Mungkin kadang kala saya juga tebawa........... tapi demi Allah saya tidak berniat..... mungkin biasa bagi saya tapi luar biasa bagi orang lain............... biar apa pun orang lain guna sebagai kayu ukur untuk menilai manusia.......... saya juga ada.......... saya memerhati dan juga menilai........... sebab itu wujudnya insan terpilih...... yang bukan pilihan saya.............Jagan risau tentang siapa kamu.......... saya terima apa adanya....

Jgn risau tentang harta mu..........
Jgn risau tentang rupa paras mu..........
Jgn risau tentang pendididikan mu.........
jgn risau tentang pakaian mu...........
Jgn risau tetang pekerjaa mu..........
Jgn risau tentang status mu.............
Jgn risau tentang pegangan agama mu..........
Jgn risau tentang apa sahaja............
JADILAH DIRI KAMU..........

Kerana ia bukan kayu ukur biasa aku melihat jauh dari jendela hati......... jauh tapi ikhlas............jaga lah percakapan mu kerana dari sana aku mengenali diri kamu........... manusia yang leka berkata-kata tidak pernah sedar bahawa dia telah berbogel di khalayak umum..........semakin banyak kita bercakap......... semakin kita seronok dan lupa siapa kita...... di situ kita kan menjadi diri sebenar.................

PS: 44466444... 55444244 ... 9999...6

No comments: