Perjalanan Takdir


Hari ini satu kepastian,
Hari semalam telah menjadi peristiwa,
&
Hari esok menjadi persoalan

Bagi saya tidak kira apa yang berlaku pada hari semalam, hari esok mahupun hari ini, perjalanan takdir ini telah ditentukan ia perlu diteruskan dilandasanya tanpa rasa sesal. Setiap insan punya kisah yang tersendiri.Hidup ini biar penuh emosi dan penuh warna, tanpanya kehidupan ini ibarat sebuah graf mendatar tanpa getaran irama malah pudar warnanya. Saya percaya tiada yang sempurna di dunia ini. Terimalah apa adanya sebagai tanda kita manusia biasa.








13 April 2012

Projek 3 Tahun Jahit Manik-Manik Di Baju


toniteLisa Amin


Blinkkkk....... blink macam baju mak Puan Seri........


Akhirnyyyyyyyyyaaaaaaaaaaaaaaaaa..............Baru ku tahu susahnya nak menjahit manik lagi sarat lagi susah.Mencantumkan ia satu persatu menguji kesabaran. Ini boleh di ketogorikan sebagai pekerjaan orang yang sabar dan rajin. Orang yang sederhana sabar dan tak berapa nak rajin macam saya ni kena ambik masa 3 tahun baru nak siap.Jadi beli je yang jual kat kedai tu..... tak mahal mana pun harganya.



Jahitan mula merebak bila dah kena badi....... makin melarat.


Pelik dulu masa  buat macam susah sangat, dah bertahun cuba. asyik tak jadi je. Kali ini buat 3 hari je boleh siap 3 hari Vs 3 tahun. Pelik tapi benar...... kenapa 3 tahun dulu tak boleh dan 3 hari sekarang boleh. Mungkin inilah yang dikatakan dengan izin Allah.



Kata nak jahit sikit je.... samapai leher  pulak bila dah kena rasuk cam ni la.


Lisa sudah berjaya.................. nak lagi jahit manik................hehehehehehehe


Dekat tangan dari selapis manik dah jadi 2 lapis............




Hantu manik dah tiba..... semua pun jahit tangan, baju dan leher..........


No comments: