Perjalanan Takdir


Hari ini satu kepastian,
Hari semalam telah menjadi peristiwa,
&
Hari esok menjadi persoalan

Bagi saya tidak kira apa yang berlaku pada hari semalam, hari esok mahupun hari ini, perjalanan takdir ini telah ditentukan ia perlu diteruskan dilandasanya tanpa rasa sesal. Setiap insan punya kisah yang tersendiri.Hidup ini biar penuh emosi dan penuh warna, tanpanya kehidupan ini ibarat sebuah graf mendatar tanpa getaran irama malah pudar warnanya. Saya percaya tiada yang sempurna di dunia ini. Terimalah apa adanya sebagai tanda kita manusia biasa.








29 June 2010

5 Bintang

Wow bunyinya............. menarik apabila barux2 ini isu ini dihebahkan ketika sambutan hari bapa.........
Apa maksudnya 5 bintang manusia juga ada bintang rupanya dan insan bertuah itu lelaki?Macam biasa bila dicaturkan kembali lelaki akan menang............ cuma akhirx2 ini ia sering berkumandang kerana sedarnya kaum hawa bahawa mereka sudah ada kuasa. Kuasa kewangan, kuasa pendidikan malah kuasa politik. Bukankah dalam kebanyakan hal itu kaum hawa ini selalu menjadi tulang yang sering berada di belakang sahaja............. bila agaknya menjadi tunggak utama....... tak mungkin barang kali atau mungkin sudah terjadi barang kali..........

Kaum hawa sekarang layak duduk ditepi sahaja jika mereka tidak mempunyai kuasa yang tersenarai di atas. Mereka mungkin menjadi seperti baranag yang tidak berguna langsung jika tidak memiliki salah satu dari yang tersenarai. Lelaki dengan mudah menolak wanita yang tidak memilikinya kerana mereka merasakan kaum hawa ini harus memilikinya untuk kebanggan atau untuk memudahkan mereka dalam banyak pekara.

Manakala kaum hawa perlu memiliki kuasa ini untuk keselamatan...al maklumlah bunga bukan sekumtum......ada banyak lagi bunga yang lain sedia disunting jika kita tidak memiliki kuasa ini mungkin satu hari nanti kita akan merempat di tepi jalan, nak makan pun tiada berduit apatah lagi mebesarkan anakx2.

Lisa Amin

No comments: