Perjalanan Takdir


Hari ini satu kepastian,
Hari semalam telah menjadi peristiwa,
&
Hari esok menjadi persoalan

Bagi saya tidak kira apa yang berlaku pada hari semalam, hari esok mahupun hari ini, perjalanan takdir ini telah ditentukan ia perlu diteruskan dilandasanya tanpa rasa sesal. Setiap insan punya kisah yang tersendiri.Hidup ini biar penuh emosi dan penuh warna, tanpanya kehidupan ini ibarat sebuah graf mendatar tanpa getaran irama malah pudar warnanya. Saya percaya tiada yang sempurna di dunia ini. Terimalah apa adanya sebagai tanda kita manusia biasa.








05 October 2010

Janda & Teringin

Lisa Amin

Janda versi lain manjadi perkataan "keramat" hemmmmm............no comment


Tapi saya betul-betul teringin mau ke Janda Baik bentong pahang............. betul-betul teringin. Tambahan pula terletak di negeri kelahiran sendiri. Katanya tempatnya sungguh mendamaikan agak dingin walaupun tidak lah sedingin cameron highlands dan genting highlands.


Jika samapi ke sini bolehlah dikatakan percutian bertemakan alam sekita kerana percutian jenis ini lebih serasi dengan saya. Menikmati udara pagi, embun malam dan kabus malam bersama nyayian alam sunguh mendamaikan.  Mungkin inilah merupakan salah satu tempat yang saya teringin dan belum saya kunjungi dipahang selain lost waterfall di sg salan jernatut pahang.


Saya sudah ke bukit tinggi , sudah ke genting highlans, sudah ke cameron highlanda, sudah ke fereser hill, sudah ke taman negara malah saya sudah ke kuala gandah..............tapi belum ke janda baik..........walaupun tidak sehebat tempat yang lain saya yakin saya pasti meyukainya..............

No comments: