Perjalanan Takdir


Hari ini satu kepastian,
Hari semalam telah menjadi peristiwa,
&
Hari esok menjadi persoalan

Bagi saya tidak kira apa yang berlaku pada hari semalam, hari esok mahupun hari ini, perjalanan takdir ini telah ditentukan ia perlu diteruskan dilandasanya tanpa rasa sesal. Setiap insan punya kisah yang tersendiri.Hidup ini biar penuh emosi dan penuh warna, tanpanya kehidupan ini ibarat sebuah graf mendatar tanpa getaran irama malah pudar warnanya. Saya percaya tiada yang sempurna di dunia ini. Terimalah apa adanya sebagai tanda kita manusia biasa.








19 October 2010

Kali Ke-3

Lisa Amin

Bulan malam itu


16 Oktober 2010 merupakan kali ketiga kami berdua bersama duduk dibawah langit merenung bintang dan mengintai masa depan, melihat cerita semalam dan meleraikan kekusutan yang ada.  Berkongsi cerita berpikir dan menzahirkan impian........... bermula dengan makan malam, duduk berembun dan mengharapkan matahari bersinar.

Perbincangan bermula jam 1 pagi dan berakhir jam 5 pagi kemudian disambung pula di Facebook......sehingga jam 7 pagi.............. tido dan di smabung semula jam 3 petang bermula dengan makan di Rasa Alamanda Putrajaya. Dan menikmati makan sepuasnya bermula dengan::-


  1. Pulut mangga
  2. Laksam
  3. Big Apple donut
  4. Pizza
  5. Jeruk
Mau pecah perut........... tidak berakhir di situ kami meneruskan langkah ke masjid Besi dan menikmati remang senja disana......... sempat melihat pasangan pegantin bergambar malah dengan selambanya kami menmbaca akhbar berita minggu di sana.


Kemudia kami membuat pencarian untuk minuman yang menyegarkan......... cadanganya mahu minum air glup-------glup 7 E mesinya rosak la pulak.

Balik kebilik dan menonon tv hingga ke jam 12 malam........... fuh 2 hari yang sungguh menyeronokan...........

No comments: