Perjalanan Takdir


Hari ini satu kepastian,
Hari semalam telah menjadi peristiwa,
&
Hari esok menjadi persoalan

Bagi saya tidak kira apa yang berlaku pada hari semalam, hari esok mahupun hari ini, perjalanan takdir ini telah ditentukan ia perlu diteruskan dilandasanya tanpa rasa sesal. Setiap insan punya kisah yang tersendiri.Hidup ini biar penuh emosi dan penuh warna, tanpanya kehidupan ini ibarat sebuah graf mendatar tanpa getaran irama malah pudar warnanya. Saya percaya tiada yang sempurna di dunia ini. Terimalah apa adanya sebagai tanda kita manusia biasa.








10 February 2011

Naluri..........

Lisa Amin

Naluri@ gerak hati........... dan saya suka kan rasa itu. Kerana ia bagaikan sahabat baik yang biasanya akan membantu saya menentukan apakah pilihan saya. Saya percaya semua orang memiliki naluri ini cuma mereka tidak mahir mengesan dan menggunakannya.

Saya bersyukur kerana gerak hati saya biasanya tepat dan saya akan menggunkanya sebaik mungkin. Ketika cuti tahun baru cina 2011 baru-baru ini, gerak hati saya menyatakan saya tidak perlu balik awal ke bangi. Walaupun dalam perancangan asal tak penah mau pulang selewat itu ke bangi. Tapi pada hari ahad tersebut beratnya hati nak meninggalkan kampung saya tidak tau kenapa dan saya memilih untuk pulang pada hari rabu. Walaupun semua orang pelik kenapa bak balik hari rabu.... kakak dan abang-abang saya biarkan saja.

Seperti yang di jangka ada sesuatu yang berlaku pada hari isnin tersebut. Membuatkan saya sakit jantung.... adoi ajak kenapa la buat cam gitu............. terima la akibatnya...kering lagi air mata saya... Dan pengalaman ini membuatkan saya percaya bahawa Allah masih sayang........... dan takdir sentiasa melingkari hidup kita.

No comments: