Perjalanan Takdir


Hari ini satu kepastian,
Hari semalam telah menjadi peristiwa,
&
Hari esok menjadi persoalan

Bagi saya tidak kira apa yang berlaku pada hari semalam, hari esok mahupun hari ini, perjalanan takdir ini telah ditentukan ia perlu diteruskan dilandasanya tanpa rasa sesal. Setiap insan punya kisah yang tersendiri.Hidup ini biar penuh emosi dan penuh warna, tanpanya kehidupan ini ibarat sebuah graf mendatar tanpa getaran irama malah pudar warnanya. Saya percaya tiada yang sempurna di dunia ini. Terimalah apa adanya sebagai tanda kita manusia biasa.








20 July 2012

Macam Cacing Kepanasan Cari Buku Resipi

Lisa Amin



Esok Baru nak masuk 1 ramadhan tapi dah sibuk cari resipi biskut raya. Bukan apa tahun ni tak nak membazir dan beli bahan cukup-cukup je. Bukan main ambil jer. Maklumlah sekarang saya pengguna berhemah tidak mau membazir katanya. Kalau dulu beli bahan kuih raya main ambik je, sudahnya banyak berlebih. Lagi pun masa beli tu takda dalam pikiran pun nak buat kuih apa. Ambik lebih kurang jer.... so bila nak buat kuih bahan yang nak diguna tak da, tapi bahan yang tak nak guna ada beli. Sudahnya buat biskut hentam saja la janji jadi kuih raya. Maklum la umah kami biasanya akan buat makanan berat juga. Kuih raya buat pelengkap hidangan jerr. Mana boleh raya tanpa biskut raya kan.

Tapi yang sungguh menyedihkan buku resipi saya masih hilang dalam tu ada banyak resipi yang saya suka. Tak tau la kat mana dah 3 hari cari. Mungkin ada di kampung. Cerita resipi kuih raya dan buku resipi yang hilang ni timbul apa bila seorang rakan mintak resipi tart nenas. Oh buku mana dikau?????


No comments: