Perjalanan Takdir


Hari ini satu kepastian,
Hari semalam telah menjadi peristiwa,
&
Hari esok menjadi persoalan

Bagi saya tidak kira apa yang berlaku pada hari semalam, hari esok mahupun hari ini, perjalanan takdir ini telah ditentukan ia perlu diteruskan dilandasanya tanpa rasa sesal. Setiap insan punya kisah yang tersendiri.Hidup ini biar penuh emosi dan penuh warna, tanpanya kehidupan ini ibarat sebuah graf mendatar tanpa getaran irama malah pudar warnanya. Saya percaya tiada yang sempurna di dunia ini. Terimalah apa adanya sebagai tanda kita manusia biasa.








31 August 2012

Mood Berpuasa Di Bulan Syawal

Lisa Amin



Dan begitulah aku bulan raya aku tetap nak puasa. Puasa ganti dan puasa 6........... dulu puasa ganti ni.... lagi sebulan nak puasa semula baru nak ganti la kan......... sekarang nak ubah perangai dah tua rasanya. Alhamdullilah....... semoga lebih baik lagi untuk tahun-tahun yang akan datang.

Baru dua hari balik bangi dah gatal kaki nak pergi jogging....... akhirnya hari kedua berpuasa di bulan raya. Berjaya juga melangkah kaki ke stadium........... rindu rasanya... sebulan tinggal. Cuaca pulak sangat baik..... redup......... sesuai untuk berlari.... tapi macam biasa... nak mula pergi hari-hari memang berat kena pujuk hati... hari-hari kena pujuk supaya mampu keluar dan berlari..... nampaknya mood tu belum datang lagi sekadar melepaskan rindu aja. Tunggu la abis puasa....... alasan...... hehehehe lepas ni alasan apa pulak???

Jangan lerr.......... satu cerita yang paling best.............. berat badan turun dengan baik sekali..... dah ramai yang kata dah kurus sikit. Tengok penimbang balik raya macam nak melompat.......... alhamdulilah...... ingat balik kampung 2 minggu dan tak jogging berat badan tak turun atau naik lagi........... tapi masih ada penuruan.... jadi sekarang teruskan usaha... masih terlalu jauh untuk berbangga..........tengok gambar raya pun suka sikit........tak la menyampah sangat...... bak kata jurulatih senaman saya... jangan timbangkan difotokan saje....... Nampak ada beza......hemmmmm




BERUSAHALAH LISA

No comments: