Perjalanan Takdir


Hari ini satu kepastian,
Hari semalam telah menjadi peristiwa,
&
Hari esok menjadi persoalan

Bagi saya tidak kira apa yang berlaku pada hari semalam, hari esok mahupun hari ini, perjalanan takdir ini telah ditentukan ia perlu diteruskan dilandasanya tanpa rasa sesal. Setiap insan punya kisah yang tersendiri.Hidup ini biar penuh emosi dan penuh warna, tanpanya kehidupan ini ibarat sebuah graf mendatar tanpa getaran irama malah pudar warnanya. Saya percaya tiada yang sempurna di dunia ini. Terimalah apa adanya sebagai tanda kita manusia biasa.








03 June 2013

Buah Oh Buah...........

Lisa Amin


Hahaha semangat nak makan buah.............. buah limau yg beli kat econsave ari tu lum habis lagi. Ni gara-gara terpengaruh dengan kak ina la ni. Beli buah kat pasar malam China kat subang jaya. Aku pelik dengan akak aku ni pasar malam cina pun dia boleh pergi. Entah mane dia tau......... aku pun tak tau. Tapi memang tak dinafikan buah dia segar ............... berkerup-krup makan........... rapuh. Tak macam setengan buah yang beli kat shopping center or pasaraya or pasar malam. Lemau jer nak makan pun tak selera.....



Untuk bakul yang ini aku dah habiskan 1 biji pear, 2 biji apple  merah dan dua biji apple hijau.Buah oren belum rasa lagi. tak de selera masam jer......... aku  ni tak seumpama perempuan lain yang suka masam. Aku lebih suka buah yang pahit.



Sebenarnya dah lame tak beli buah ni biasa beli buah buahan tempatan jer. Ikut musim ler rambutan, langsat, duku, mangga, limau, ciku, nangka, pisang, salak, jambu batu, jambu air. Kira buah-buah import ni aku kurang sikit.

No comments: