Perjalanan Takdir


Hari ini satu kepastian,
Hari semalam telah menjadi peristiwa,
&
Hari esok menjadi persoalan

Bagi saya tidak kira apa yang berlaku pada hari semalam, hari esok mahupun hari ini, perjalanan takdir ini telah ditentukan ia perlu diteruskan dilandasanya tanpa rasa sesal. Setiap insan punya kisah yang tersendiri.Hidup ini biar penuh emosi dan penuh warna, tanpanya kehidupan ini ibarat sebuah graf mendatar tanpa getaran irama malah pudar warnanya. Saya percaya tiada yang sempurna di dunia ini. Terimalah apa adanya sebagai tanda kita manusia biasa.








02 July 2013

Pisang Oh Pisang

Lisa Amin


Pisang Masak Warna Hijau


Kenapalah saya tak pernah tahu...............Ni fakta bukan auta.........selama hidup saya hampir 30 tahun nie.......tak pernah saya tahu pulak rupa-rupanya ada pisang masak berwarna hijau....................Tak pernah terfikir sebab biasa tengok pisang masak warna kuning...........paling tidak pun warna purple..............tak sangka ada pisang masak warna hijau...... masa duduk cahaya SPK hari tu ada jiran sebelah rumah kasi pisang.........rupanya kalau tak tengokx2 betulx2 macam pisang nagka atau berangan.................Lupa pulak nak tanya pisang apa...........masa dapat tu happy sangat sebab ingatkan pisang nagka..........boleh goreng ....tu pisang yang paling digemari untuk goreng..............sekali kakak cakap nie pisanag apa ntah namanya.........yang penting ia pisang boleh makan mentah............so letak je la kat situ nak tunggu masak...teringin juga nak makan...............tapi pisang tu macam tu jer.......dari hijau pekat dia cuma pudar sikit jer hijaunya macam kuning kehijauan...............masa tu pun.........  tak tau lagi pisang tu dah masak.......rasa-rasa memang dah lembut.....tapi tak kuning lagi............so tak jadi nak makan .............sampailah anak saudara mintak nak makan......heheheh saya cakap nanti dulu pisang nie belum boleh makan lagi..........Mujur kakak saya cakap .............tak la............ pisang nie warna dia memang macam tu..................tak percaya cuba makan..............lorrrrrrr ya ker.............cisss sampai nak buruk dah pisang tu duduk situ..................akhirnya tahu juga bukan semua pisang masak warna kuning....................

No comments: