Perjalanan Takdir


Hari ini satu kepastian,
Hari semalam telah menjadi peristiwa,
&
Hari esok menjadi persoalan

Bagi saya tidak kira apa yang berlaku pada hari semalam, hari esok mahupun hari ini, perjalanan takdir ini telah ditentukan ia perlu diteruskan dilandasanya tanpa rasa sesal. Setiap insan punya kisah yang tersendiri.Hidup ini biar penuh emosi dan penuh warna, tanpanya kehidupan ini ibarat sebuah graf mendatar tanpa getaran irama malah pudar warnanya. Saya percaya tiada yang sempurna di dunia ini. Terimalah apa adanya sebagai tanda kita manusia biasa.








04 June 2014

Mossy Forest Cameron Highlands

Lisa Amin


Akhirnya dengan izin Allah sampai juga kat sini. Dah bertahun teringin nak pergi kat sini. Tapi banyak halangan cuma kali ni syukur dapat menjejak kaki kat sini. Walau pun misi tak tamat sebab hari hujan lebat masa ni.Jadi sempat jenguk separuh jalan jerr masih tersimpan misteri di hadapan sana. Insya allah lain kali kami datang lagi.  Masa nak naik tu punya la takut. Dah la jalan dia sempit muat-muat jerr ..... Kiri kanan pulak hutan. Mendaki bukit dengan kereta waja pulak tu. Sebab selama ni tengok orang pergi naik 4x4 jerr. Ingat tak boleh naik kereta biasa. Perjalan tu tak la jauh sangat tapi sebab pertama kali mendaki rasa macam jauh sangat. Dah la hujan naik guna kereta biasa. Sepanjang perjalan mendaki terjumpa orang putih jalan kaki. Ramai juga ada la dalam 10 orang. Yang lagi tabah jalan kaki naik bukit sejuk dan hujan pulak tu.






























Perasaan sepanjang jalan tu memang rasa cuak gila. Bila nak sampai, boleh ker naik sampai atas. Ada juga berselisih dengan kereta lain tiba-tiba turun keteta viva dari atas. Apa lagi rasa yakin la nak naik, viva lepas tak kan waja tak lepas hehehe. Mujur la pemandu ni sporting  cakap jerr nak pergi mana sedia berkhidmad. Terima kasih pemandu ukm. Walaupun perancangan awal minta ford4x4 dari ukm tapi saat akhir tukar jadi kereta waja tapi tak pe la.Pemandu ni pun okey la ramah mesra dan memang sangat membantu dalam perjalanan kali ini.




Walau pun ada sedikit kesal kat hati sebab tak boleh masuk hutan lagi jauh sebab hujan yang agak lebat.... Tapi tengok sikit ni pun dah rasa cantik sangat so lain kali bila datang dengan ford 4x4 dan cuaca baik kami mesti datang lagi untuk melengkapkan misi.Kita akan tengok apa yang ada kat depan rasanya kenanpakai baju sejuk sebab cuaca kat atas gunung ni lain macam sejuknya.




No comments: