Perjalanan Takdir


Hari ini satu kepastian,
Hari semalam telah menjadi peristiwa,
&
Hari esok menjadi persoalan

Bagi saya tidak kira apa yang berlaku pada hari semalam, hari esok mahupun hari ini, perjalanan takdir ini telah ditentukan ia perlu diteruskan dilandasanya tanpa rasa sesal. Setiap insan punya kisah yang tersendiri.Hidup ini biar penuh emosi dan penuh warna, tanpanya kehidupan ini ibarat sebuah graf mendatar tanpa getaran irama malah pudar warnanya. Saya percaya tiada yang sempurna di dunia ini. Terimalah apa adanya sebagai tanda kita manusia biasa.








03 June 2014

Cameron Highland Jun 2014

Lisa Amin




Musim cuti sekolah kalau pergi Cameron boleh tahan menguji mental dan fizikal. Ramai orang tak kira hari apa pun.....semya tempat agak sesak. Tapi suasana akan jadi meriah sebab ada ramai orang. Pada sebelah malam pulak tiap-tiap hari ada pasar malam. Kat pasar malam ni banyak barang dijual harganyan pun boleh tahan murah berbandingn di tempat- tempat lawatan.  Contonya teh....kalau beli kat kilang dia pun harga tetep... Tapi kalau rajin cari boleh dapat lagi murah kat pasar malam atau kedai-kedai. Bolehnla jimat rm 2-0.80 sen banyak tu.... Cuba bayangkan kalau beli banyak kotak.... Nak bagi kawan, saudara mara dan jiran tetangga.




Kali ni pergi 4 hari lama kot bertapa kat sana. Jadi apa lagi boleh buat kat sana. Pagi buat keja sikit petangnya poya-poya. Cuma kali ni tiap-tiap petang hujan. So apa lagi dalam hujan pun redah. Tapi apa yg paling best pergi makan landmark dia la.... Semua pun strawberry memang sedap. Enjoy makan-makan dan makan. Dalam pada puasa dan kurang kan makan terus ter over dos.Ngeeee tak pe la.... Maafkan diri sendiri.  Tempat makan-makan yang paling banyak paligan kat Big Red Strawberry Farm... Ada berpuluh jenis pilihan ..... Semuanya berasaskan  Strawberry harga tu tak la murah sangat tapi berbaloi.... Boleh makan ramai. Duduk pulak tengok kebun salad dan
strawberry.... Rasanya memang haven.










Selain tu boleh juga pergi kampung sedia....kawasan pertempatan melayu.... Banyak produk strawberry home make dan ada banyak juga produk berasakan strawberry kat sini. Homestay dari pengusaha nelayu pun banyak. Rasa nyam sikit kat sini. Suasana kampung... Tisp kali masuk waktu solat ada orang azan. Kalau waktu subuh tu rasa tenang kot. Tiba-tiba rasa syukur terlebih bila dengar azan subuh. Suasa nyaman....sejuk dengar bunyi ayam....ada bunyi burung, tengok mata hari terbit memang rasa syukur atas kurniaan allah dapat hidup untuk sehari lagi.





Apa jerr yang boleh buat kat sini, makan-makan dan jalan-jalan tengok bunga,pergi ladang teh dan strawberry. Saya kalau kata nak pergi Cameron tiap-tiap minggu pun boleh ini la tempat yang boleh membuatkan hati saya berbunga-bunga. Bahagia sekali.... Bukan tak biasa jalan- jalan malaysia tapi Cameron ni memang istimewa di hati. Tengok bunga-bunga tu ya allah cantik nya.Rasanya tak sama dengan mana-mana tempat lain.sebelum pergi hati dah berbunga-bunga dah lepas balik pun hati masih berbunga-bunga. Kalau pergi tempat lain tu rasanya biasa jer. Takda la happy sangat macam pergi cameron. Sebab tu saya kata cameron ni istimewa di hati saya.  Tempat yang sepatunya orang pergi kalau pergi cameron ni Time Tunnel banyak benda menarik dalam ni. Tapi ada bayaran sikit... Berbaloi dengan apa yang kita dapat tengok kat dalam tu. Barang-barang lama yang penah kita tengok kecik-kecik dulu.




Satu lagi tempat yang orang jarang pergi tapi kena pergi Mossy Forest. Ya allah cantiknya kurnia mu.....memang kagum sangat tengok.... Tapi sejuk menggil kot dah la kami datang dalam hujan. Ingatkan nak naik sini kena naik 4x4 jer tak tau pulak boleh naik keta biasa. Viva yang comel tu pun lepas jerr... Cuma perlu yakin dan brek kereta yang bagus.Jalan nak pergi sana okey jerr cuma berbukit dan sempit sikit macam nak pergi ladang boh. Jadi kena hati-hati la.

No comments: