Perjalanan Takdir


Hari ini satu kepastian,
Hari semalam telah menjadi peristiwa,
&
Hari esok menjadi persoalan

Bagi saya tidak kira apa yang berlaku pada hari semalam, hari esok mahupun hari ini, perjalanan takdir ini telah ditentukan ia perlu diteruskan dilandasanya tanpa rasa sesal. Setiap insan punya kisah yang tersendiri.Hidup ini biar penuh emosi dan penuh warna, tanpanya kehidupan ini ibarat sebuah graf mendatar tanpa getaran irama malah pudar warnanya. Saya percaya tiada yang sempurna di dunia ini. Terimalah apa adanya sebagai tanda kita manusia biasa.








01 September 2010

31 Ogos 2010

Lisa Amin

Kisahya saya terasa ia merupakan hari yang paling kenyang di dunia.......

KENAPA????

Kerana saya makan dan makan........... hari ini giliran Kak M untuk masak memasak bagi juadah berbuka puasa kami.. Menunya adalah masak kari terung dengan ikan masih, ulam-ulam, ikan goreng, masak petola, terung masak belacan, telur dadar. memang lazat sekali. Lagi satu bubur biji nagka............ 2 kali buat, yg pertama tak jadi sebab kena tipu dengan TV. Kali kedua jadi sebab resipi sdn.............

Hari ini juga saya jumpa khazanah berharga UKM.......... hahaha......... berharga ker??? bagi saya berharga kerana lepas ni saya tau mana nak rembat kalu saya nak masak heheh di taman herba........... segalanya ada disana seronok.........

Selepas berbuka puasa kami dalam jam 12 malam kali keluar pergi makan menemankan si MK yg katanya belum makan lagi........ seperti biasa menentukan lokasi tidak lah semudah yang disangka........ dari Azura, BBB, Soho, Perantau, Shell dan Chyok............. akhirnya perantau menjadi pilihan......... Char kuih tiewnya memang sedap............. selepas itu kami ke downtown kajang membeli belah lewat malam........ jalan-jalan dan ronda2 sehingga jam 3 pagi. Kemudian kami ke McD PKNS bangi dan ternya bukan kami sahaja yang lapar ramai yang menikmati makanan disana. Jam 5 pagi sudah mau pulang..........

Di pertengahan jalan moto saya kehabisan Petrol.......... huhuhu itulah akibatnya jika suka bertangguh mengisi petrol tanggung sdn. Mujur ada lelaki kalu tidak haru juga kami mahu menyelesaikan masalah tersebut. Mujur pertol pam di seksyen 3 buka 24 jam. huhuhu......

No comments: