Perjalanan Takdir


Hari ini satu kepastian,
Hari semalam telah menjadi peristiwa,
&
Hari esok menjadi persoalan

Bagi saya tidak kira apa yang berlaku pada hari semalam, hari esok mahupun hari ini, perjalanan takdir ini telah ditentukan ia perlu diteruskan dilandasanya tanpa rasa sesal. Setiap insan punya kisah yang tersendiri.Hidup ini biar penuh emosi dan penuh warna, tanpanya kehidupan ini ibarat sebuah graf mendatar tanpa getaran irama malah pudar warnanya. Saya percaya tiada yang sempurna di dunia ini. Terimalah apa adanya sebagai tanda kita manusia biasa.








21 September 2010

LISA AMIN

Lisa Amin

LISA..........

Bermimpilah tentang apa yang ingin kamu impikan...........
Pergilah ke tempat yang kamu ingin pergi........
Jadilah seperti yang kamu ingin jadi,
Kerana kamu hanya memiliki satu kesempatan untuk melakukan hal-hal ........
Yang ingin kamu lakukan............

Bermimpilah tentang apa yang kamu impikan...........
Saya jarang bermimpi.......... jika bermimpi pun tak masuk akal.............. Tapi saya punya impian.......
impian saya ada banyak tapi......... saya tau impian saya .............. ntahlah mungkin sebahagianya menjadi kenyataan sebab impian saya selalu kata yang saya ini nak jadi orang baik-baik....... jika diceritakan panjang sungguh impianya ada macam-macam yang penting impianya sentiasa sama. Dalam apa jua keadaan saya selalu berfikir membahgiakan seluruh ahli keluarga saya........ tak lain tak bukan jika saya kaya......... saya mahu buat itu dan ini..........untuk mereka semua. Yang pasti saya mahu mereka semua.............bahagia. Saya juga impikan untuk menjadi wirawati yang membantu mereka yang susah.......... pernah juga menyimpan impian untuk menjadi sukarelawan bencana atau ke Gaza......... Berani mati.............

Pergilah ke tempat yang kamu ingin pergi...........
Ya buat masa sekarang saya sudah pergi ke banyak tempat menarik..............untuk saya lawati........masih ada banyak lagi yang belum saya terokai...........
Saya sudah ke.........
  1. Pulau Pinang
  2. Pulau Langkawi
  3. Pulau Tioman
  4. pulau Pangkor
  5. Pulau Redang
  6. Pulau Phi-Phi Thailand
  7. Pulau Manukan ( Tunku Abdul Rahman Marine Park, Sabah)
  8. Bandung Indonesia,
  9. Jakarta Indonesia,
  10. Palembang Indonesia
  11. Phuket Thailand..........
  12. Taman Safari Indonesia
  13. Cameron Highlans
  14. Genting Highlands
  15. Taman Negara Pahang,
  16. Zoo Negara,
  17. KLCC
  18. Taman Burung KL
  19. Taman Orkid KL
  20. Bukit Bendera,
  21. Gambang Resort City
  22. Desa Water Park
  23. Sunway lagoon
  24. Singapore
  25. Sabah
  26. Sarawak
  27. Melaka
  28. Semua Negeri kecuali (Perlis)
Jadilah seperti yang kamu ingin jadi..........
saya tidak boleh jadi seperti yang saya mahu jadi sebab tak layak dan terkeluar dari landasan hidup di bumi nyata kerana saya lisa amin........... saya bukan akak hartawan dan jutawan yang berupaya jadi lah apa yang saya ingin jadi kerana saya perlu di pijak di bumi yang nya..........

Kerana kamu hanya memiliki satu kesempatan untuk melakukan hal-hal yang ingin kamu lakukan........
Ya saya tau itu jadi saya tidak pernah sia-siakan kesempatan yang ada..............
Maka inilah LISA yang kamu semua kenal dan lihat hari ini......... kadang kala dia menjadi orang yang yang melakukan hal-hal yang meyakitkan hati kamu kerana dia sedar dia hanya memiliki satu kesempatan dan dia seharusnya gembira..........

No comments: