Perjalanan Takdir


Hari ini satu kepastian,
Hari semalam telah menjadi peristiwa,
&
Hari esok menjadi persoalan

Bagi saya tidak kira apa yang berlaku pada hari semalam, hari esok mahupun hari ini, perjalanan takdir ini telah ditentukan ia perlu diteruskan dilandasanya tanpa rasa sesal. Setiap insan punya kisah yang tersendiri.Hidup ini biar penuh emosi dan penuh warna, tanpanya kehidupan ini ibarat sebuah graf mendatar tanpa getaran irama malah pudar warnanya. Saya percaya tiada yang sempurna di dunia ini. Terimalah apa adanya sebagai tanda kita manusia biasa.








21 September 2010

Masa yg sudah berlalu...............

Lisa Amin

Hahah lama juga meninggalkan dunia blog ku ini............ rindu dia kerana di sini tersimpan sebahagian kenagan hidup saya....... bali raya tahun 2010 kali ini saya bercuti panjang hampir 2 minggu lebih. seronok.......... sempat pula mengoperasi rumah...........selongkar sane selongkar sini, kemas sana, kemas sini, ...........

Dalam kemas situ sana sini saya sempat juga meneroka barang- barang peninggalan lama saya, dari nota  kuliah hinggalah barang-barang lain. Ternyata saya ni pengumpul tegar yang, bagi sesetangah orang mungkin sampah sarap atau benda remeh. Tapi bagi saya semuanya sungguh berharga. Jauh berharga dari semua benda berhaga lain seperti emas, rumah dan kereta.........

Kotak-kotak yang bersusun di tepi dinding saya kemas.......... di dalamnya terkandung segala khazanah saya masa saya belajar di UKM masa saya pelajar prasiswazah. Kotaknya bertambun.......... bepuluh kota....... macamx2 ada.... dan semunya kenangan....... baut saya... harta yang berharga.............kerana ia mengandungi bukux2 dan kertas-kerta.  Pening juga saya mencari kotak baru kerana kebanyakan kotaknya sudah rosak.Mujur ada kakak kesayangan saya........... dan mak cu ada la kotak huhu......... Terima kasih akak n mak cu. Kata makcu akak pun banyak majalah macam saya............. Khazahah n harta akak katanya.........
Betul la tu mak cu memang khazanah n harta kami pun huhuhu...............

Dalam kotak tu ada macam kenangan saya........... ada hadian pemberian rakan, macamx2 benda........ seronok saya mengimbau memori lampau, semuanya telah menjadi kenangan buat saya..........

No comments: