Perjalanan Takdir


Hari ini satu kepastian,
Hari semalam telah menjadi peristiwa,
&
Hari esok menjadi persoalan

Bagi saya tidak kira apa yang berlaku pada hari semalam, hari esok mahupun hari ini, perjalanan takdir ini telah ditentukan ia perlu diteruskan dilandasanya tanpa rasa sesal. Setiap insan punya kisah yang tersendiri.Hidup ini biar penuh emosi dan penuh warna, tanpanya kehidupan ini ibarat sebuah graf mendatar tanpa getaran irama malah pudar warnanya. Saya percaya tiada yang sempurna di dunia ini. Terimalah apa adanya sebagai tanda kita manusia biasa.








12 March 2011

Terima Kasih Mak

Lisa Amin



Terima kasih mak............... kasih ibu mebawa ke syurga kata orang............ 2 Mac 2011 mak saya membuat kejutan untuk saya dengan menghadiahkan rantai tangan baru. Sebenarnya ia rantai tangan lama dan ditukar kepada yang baru. Rantai tangan saya yang dulu dah putus sebayank dua kali dan rasanya perlu ditukar baru. Kali ini mak bermurah hati melengkapkan koleksi barang kemas saya dengan rantai tangan baru dan buah rantai. Ini kerana rantai saya sudah lama dibeli tidak mempunyai buah

Kadang kala saya takut juga nak menerima pemberian berharga dari seorang ibu kerana bukan saya seorang anak perempuan mak. Tapi 4 orang kakak saya  sudah memiliki suami dan berkeluarga, kata mak tidak perlu lagi dibeli barang kemas. Wah untungnya saya menjadi anak bongsu dan tidak bersuami. Rantai leher saya memang tuntut dari mak kerana itu janjinya sejak arwah ayah saya masih hidup.   Dan impian itu hanya termakbul pada tahun 2010 setelah hampir 13 tahun arwah ayah saya meninggal. Rantai tangan ni memang hadiah dari mak untuk saya.......Terima Kasih Mak...................... Bagaimana Harus Ku Balas Budi Mu

2 comments:

SyAfaWaNi ♥‿♥ said...

hamboi2..blink2 ai..hehe

Lisa Amin said...

Hahaha blinkx2 ..........