Perjalanan Takdir


Hari ini satu kepastian,
Hari semalam telah menjadi peristiwa,
&
Hari esok menjadi persoalan

Bagi saya tidak kira apa yang berlaku pada hari semalam, hari esok mahupun hari ini, perjalanan takdir ini telah ditentukan ia perlu diteruskan dilandasanya tanpa rasa sesal. Setiap insan punya kisah yang tersendiri.Hidup ini biar penuh emosi dan penuh warna, tanpanya kehidupan ini ibarat sebuah graf mendatar tanpa getaran irama malah pudar warnanya. Saya percaya tiada yang sempurna di dunia ini. Terimalah apa adanya sebagai tanda kita manusia biasa.








19 December 2012

Kenyal, Gebu, Padat & Montok-Montok

Lisa Amin

Hah gitu la kata tuan empunya blog untuk durian crepe..........power kot ayatnya............sebab power sangat la maka dia masuk dalam otak.........dulu ronda-ronda blog jumpa blog nie yang dah menyelesaikan masalah durian crepe saya yang berlubang-lubang..........kat blog power ni la saya dapat jawapanya.... tapi tak sempat nak ambil link ..........nama pun jalan-jalan kan............masa baca tu rasa boleh ingat ....sebab lain kali nak pergi jalan-jalan kat sini..............rupanya pelupa juga saya ni............yang saya ingat cuma nina....so puas la cari...........tapi rezeki kan dengan izin allah hari nie saya jumpa balik dengan beliau dan rasa bersyukur sangat sebab dapat bertemu kembali..................

Bukan apa pertama dia pun salah seorang yang tak kedekut berkongsi ilmu macam yang lain-lain juga.....dan semua ditunjuk dengan sepenuh hati tanpa rasa rugi menyebarkan ilmu ....... bukan macam sesetengah orang yang menjadikan resipi mereka rahsia termasuk lah cara memghasilkan sesuatu hidangan yang menarik dan cantik terima kasih kepada mereka yang saya selalu jadikan rujuan seperti Dapur Tanpa Sempadan  Klik Sini dan juga Masam Manis Klik Sini kini saya tambah sorang lagi CoretCoret Nina Klik Sini......... so siapa nak tengok cara lipat duria crepe yang montok-montok  dan resipi kulitnya boleh la melawat link kat atas tu.....

Saya cari blog nina nie bukan apa..........sebab dia ada tulis dalam entri nina yang mengatakan resipi yang dia guna tu akan menjadikan kulit crepe nie kenyal, senang buat, tak melekat dan boleh tarikx2.........hemmmm menarik..........masa tu saya tak sempat nak study betul-betul..................sama ada ia sama tak dengan resipi yang saya guna untuk buat durian crepe hari tu............yang berlubang-lubang tu...........hahahahaha rupanya sebab buih seperti yang dinyatakan oleh nina................. So sekarang dah puas hati la sebab dah dapat kembali link nina punya blog nie...........terima Kasih Nina dan Kak Ita

No comments: