Perjalanan Takdir


Hari ini satu kepastian,
Hari semalam telah menjadi peristiwa,
&
Hari esok menjadi persoalan

Bagi saya tidak kira apa yang berlaku pada hari semalam, hari esok mahupun hari ini, perjalanan takdir ini telah ditentukan ia perlu diteruskan dilandasanya tanpa rasa sesal. Setiap insan punya kisah yang tersendiri.Hidup ini biar penuh emosi dan penuh warna, tanpanya kehidupan ini ibarat sebuah graf mendatar tanpa getaran irama malah pudar warnanya. Saya percaya tiada yang sempurna di dunia ini. Terimalah apa adanya sebagai tanda kita manusia biasa.








16 December 2012

Seindah Carnation @ Teluki Penghias Ruang Kediaman

Lisa Amin

I like .........it make me happy


Hemmmm lisa dan bunga........ bukan sesuatu yang luar biasa......memghiasi rumah dengan bunga memang pekara biasa bagi saya............dan  ia bukan satu pembaziran tapi ia satu kepuasan jiwa......2 @ 3 bulan sekali saya akan beli bunga bergantug kepada RM dan masa saya di kediaman.... jika masa tersebut saya sibuk makan saya tidak akan membeli bunga kerana tiada masa menikmati keindahnya........walau pun saya suka bunga.....tapi bunga tiruan kurang sikit terutamanya nak letak kat rumah....... buat sarang labah-labah dan habuk jerrr.......tapi walaubagamapun bagi saya kehadiran bunga penting sebagai penaik seri. Tak kisah di ruang mana pun dari rung tamu hingga ke bilik mandi............hahahaha kalau ikut hati la kan.........memang semua tempat nak letak bunga hidup...... lagi pun bunga ni..........mampu ubah suasana terutamanya jika ada majlis.......sekali sekala apa salahnya untuk membeli bunga segar sebagai hiasan.

Tapi kalau ada duit apa salahnya tukar bunga tiap minggu.............bunga rose dan harum sundal malam selalu menjadi pilihan saya..........sebab warna yang pelbagai dan berbau wangi............ bunga orkid juga tidak kurnag hebatnya...............tahan lama dan harganya lebih murah............cuma saya tak suka sebab ia perlu digubah..........kalau letak dalam pasu ia memng kurang menarik..................kalau bunga Kekwa pulak memnag menarik........banyak warna....ada biru, hijau,kuning merah hati, unggu, putih dan macam-macam lagi memang cantik tapi kan...........hahahahaha bila nak beli tak sampai hati pulak sebab orang china dan india selalu guna bunga nie untuk upacara keagaaman dia orang...........so jadi tak minat lah walaupun harganya murah.................


Cantik kan ada tone warna...........ni antara warna yang saya suka...kalau beli rose pun selalu ambik warna nie


Kali nie alang-alang lalu kat kedai bunga apa salahnya beli sejambak kan.............macam biasa tergerak nak ambik bunga rose tapi boring pulak asyik bunga rose je...............lagipun warna yang saya suka dah habis........tiba-tiba terpandang bunga carnation......................nampak cantik pulak......so apa kata ambik sejambak.................bila dah bawa balik isi dalam pasu............rupanya tidak kurang hebatnyna bunga nie memng cantik terutamanya bila dah kembang.................well tidak sia-sia labur duit................kalau mampu hari hari nak bli bunga..... biar naik aura seri wajah dan kediaman............well lain kali boleh tukar bunga la kalau dah boring beli bunga rose...............i like......

Ni beli bunga sebab pg central market untuk cari cenderamata majlis dinner yanga kan belangsung bulan mei tahun depan............

No comments: