Perjalanan Takdir


Hari ini satu kepastian,
Hari semalam telah menjadi peristiwa,
&
Hari esok menjadi persoalan

Bagi saya tidak kira apa yang berlaku pada hari semalam, hari esok mahupun hari ini, perjalanan takdir ini telah ditentukan ia perlu diteruskan dilandasanya tanpa rasa sesal. Setiap insan punya kisah yang tersendiri.Hidup ini biar penuh emosi dan penuh warna, tanpanya kehidupan ini ibarat sebuah graf mendatar tanpa getaran irama malah pudar warnanya. Saya percaya tiada yang sempurna di dunia ini. Terimalah apa adanya sebagai tanda kita manusia biasa.








19 December 2012

Lempeng Bersama Gula Ketika Hujan....Terbaik

Lisa Amin



Hemmm saya suka..........saya memang suka makan gula, lempeng cicah gula, keledek cicah gula, ubi kayu cicah gula...........memang sedap........kalau setengah orang suka makan dengan sambal...........tapi saya tetap pilih gula...............kenapa sebab gula bestttttt...............makan roti canai pun dengan gula.................sampai mamak kat kedai tu kata saya orang kelantan sebab makan roti canai dengan gula...............eh dan tentu la tak kan..............hehehehehehehe  lempeng ni benda paling senang nak buat tapi ada juga yang tak reti nak buat................................kalau duduk rumah kat kampung boleh letak kelapa....rasanya lagi sedap......tapi  kat dapur bujang saya nie menag tak ada yang bukan-bukan.........jadi buat yang biasa je dah la.

Bahan-Bahanya

1 cawan tepung
1 1/2 cawan air
garam secukup rasa
Minyak untuk memasak

Cara Memasaknya


  1. Campurkan tepung dan air bersama garam
  2. Panaskan kuli non-stick pan  sapukan minyak dengan tisu dapur
  3. Letakan tepung sebanyak satu senduk dan ratakan dengan belakang senduk
  4. Bila tepung kering boleh terbalikan
  5. Jika nak garing masak dengan lebih lama lagi
P/S: Saya memang tak suka yang garing...............suka janji masak jerrr



No comments: