Perjalanan Takdir


Hari ini satu kepastian,
Hari semalam telah menjadi peristiwa,
&
Hari esok menjadi persoalan

Bagi saya tidak kira apa yang berlaku pada hari semalam, hari esok mahupun hari ini, perjalanan takdir ini telah ditentukan ia perlu diteruskan dilandasanya tanpa rasa sesal. Setiap insan punya kisah yang tersendiri.Hidup ini biar penuh emosi dan penuh warna, tanpanya kehidupan ini ibarat sebuah graf mendatar tanpa getaran irama malah pudar warnanya. Saya percaya tiada yang sempurna di dunia ini. Terimalah apa adanya sebagai tanda kita manusia biasa.








08 January 2011

Saya Telah Dilamar Orang

Lisa Amin

Tahun 2011 baru sahaja  beberapa hari berlalu tahun 2010 saya dilamar untuk membantu kerja-kerja penyelidikan di Universiti oleh dua orang yang pernah menjadi bos saya. Seorang bergelar Prof Madya Datin Dr dan Seorang lagi Prof Madya Dr. Saya sangat menghargai lamaran yang ditawarkan oleh mereka, dan daya juga tau kerja yang saya lakukan dapat diteriama oleh mereka dengan baik. Malangnya kesemua tawaran ini terpaksa saya tolak atas sebab-sebab ynag tidak dapat saya elak.

Tahun 2011 saya telah menerima panggilan dari seseorang yang tidak pernah saya sangka akan membuat tawaran sedemikian. Beliau jarang membuat panggilan tetapi setiap kali membuat panggilan daya dapat memdengar suaranya yang begetar.Katanya kalau dia datang meminag lamarnaya akan diterima ker? Dan saya tidak dapat memberikan jawapan kerana saya sendiri tidak tahu apa yang saya mahukan dari perhubungan tersebut. Saya diberi tempoh sebulan untuk berpikir. Jika tidak dia akan dijodohkan dnegan gadis pilihan keluarga.

Jadi apa jawapan saya..................... Dan benarkah jika kita tolak jodoh kita hari ini................ Lain kali jodoh akan datang lagi?????

No comments: