Perjalanan Takdir


Hari ini satu kepastian,
Hari semalam telah menjadi peristiwa,
&
Hari esok menjadi persoalan

Bagi saya tidak kira apa yang berlaku pada hari semalam, hari esok mahupun hari ini, perjalanan takdir ini telah ditentukan ia perlu diteruskan dilandasanya tanpa rasa sesal. Setiap insan punya kisah yang tersendiri.Hidup ini biar penuh emosi dan penuh warna, tanpanya kehidupan ini ibarat sebuah graf mendatar tanpa getaran irama malah pudar warnanya. Saya percaya tiada yang sempurna di dunia ini. Terimalah apa adanya sebagai tanda kita manusia biasa.








28 January 2011

Tanda Tanya

Lisa Amin

Haii  NORLISA MOHAMNED AMIN.......... apa sudah jadi dengan kamu...... Kagum dengan diri sendirikah? Heheheh gila ke apa puji diri sendiri. Kamu semakin aneh dan allhamdulilah keanehan kamu ini sangat la bagus untuk diri kamu.

Tapi saya kagum dari mana datangnya kekuatan ini, ketabahan ini, kegembiraan ini. Saya sudah matangkah @ lanjut usia? Saya sedang di uji oleh Allah kah? tapi kenapa saya begitu tabah dan tenang.  Ni macam macam dan berlaku ni seolah olah langit akan runtuh. Tapi saya masih juga sabar dan bertenag. Selesaiknya dengan cara  baik dan saya fikir bijak?

Isskh muskil........ yang teramat sangat dan kalau mau cerita tentang ini kagum sampai bila pun tidak abis dan saya ingin simpulkan dengan satu benda............ saya bersyukur...........nyet....... nyet

Jadi kepada mereka yang sedang di uji......... pertama sekali jika anda marah......... bawa bertenag dan berdiam diri jauh kan diri seketika dari sesuatu yang kita marah. DIAM............ Fikirkan Kembali kenapa ini berlaku dan cari penyelesainya...

Jika kita sedih jangan ego untuk menagis, buatlah sesuatu yang akan menenagkan hati kita.........

Jika kita gembira jangan keterlaluan kerana mana la tahu kegembiraan kita disalah tafsir oleh orang lain...

 Seeloknya dalam hidup kita, kita bersederhana......... kerana ia memudahkan kita dalam urusan ....

No comments: