Perjalanan Takdir


Hari ini satu kepastian,
Hari semalam telah menjadi peristiwa,
&
Hari esok menjadi persoalan

Bagi saya tidak kira apa yang berlaku pada hari semalam, hari esok mahupun hari ini, perjalanan takdir ini telah ditentukan ia perlu diteruskan dilandasanya tanpa rasa sesal. Setiap insan punya kisah yang tersendiri.Hidup ini biar penuh emosi dan penuh warna, tanpanya kehidupan ini ibarat sebuah graf mendatar tanpa getaran irama malah pudar warnanya. Saya percaya tiada yang sempurna di dunia ini. Terimalah apa adanya sebagai tanda kita manusia biasa.








15 January 2011

Ya Aku Terima Nikahnya..................

Lisa Amin


 14 Januari 2011 Jumaat jam sembilan malam saya berkesempatan menghadiri  BICARA AD-DIN bertajuk "Penghijrahan Cinta"  di pentas utama TG2KM yang di hoskan oleh Ustaz Khairil Khuzairi Bin Omar yang menjadi kenangan kepada saya.

boleh pandang2..jangan pegang2..duduk renggang2...ahaks ahaks....hello babeh.
ini merupakan ayat yang ditutukan oleh Muhammad Asyraf Ridzuan "Imam Muda" cermahnya ternya segar dan mampu menarik golongan muda untuk mendengar lebih lama. Sambutan dari penonton juga mengalakan semua kerusi penuh dan ada yang sanggup berdiri dalam hujan untuk mendengar cermah tersebut. Tidak sia-sia juga kami di dendangkan dnegan lagu memburu impian fuhh bukan senang nak dnegar ustaz nyayi........ Memburu Impian
Ku jejak
Jalan yang berliku
Membara jiwaku
Memburu impian
Ku renang lautan gelora
Biarpun tersadai
Di hujung dunia
Akan ku rempuhi segala rintangan
Biarpun rebah ku bangun sendiri
(Korus)
Akan ku genggam biarpun hitam
Menjadi milikku
Ku mula
Dengan langkah ini
Menuju sinaran yang abadi
Ku jejak jalan yang berliku,



Saya tidak sempat membaca buku tersebut dan tidak pernah perasan kewujudanya tetapi apabila penulisnya muncul di hadapan mata saya dan saya suka tajuk buku ini  "Aku Terima Nikahnya". Saya akan cari dan baca buku ini...................Ternyata Penulis buku ini Ustaz Haji Hasrizal Bin Abdul Jamil mampu menarik perhatian penonton dan ia nya bukanlah ceramah agama yang memboringkan.

Dan Bicar Ad-Din ini ada banyak kenangan dalam hidup saya..............

No comments: