Perjalanan Takdir


Hari ini satu kepastian,
Hari semalam telah menjadi peristiwa,
&
Hari esok menjadi persoalan

Bagi saya tidak kira apa yang berlaku pada hari semalam, hari esok mahupun hari ini, perjalanan takdir ini telah ditentukan ia perlu diteruskan dilandasanya tanpa rasa sesal. Setiap insan punya kisah yang tersendiri.Hidup ini biar penuh emosi dan penuh warna, tanpanya kehidupan ini ibarat sebuah graf mendatar tanpa getaran irama malah pudar warnanya. Saya percaya tiada yang sempurna di dunia ini. Terimalah apa adanya sebagai tanda kita manusia biasa.








03 January 2011

Kematian Di Blok 15 KKM, UKM

Lisa Amin

2 minggu lalu 23 December 2010 satu berita mendukacitakan penghuni blok 3 KKM, UKM mengalami kemalangan jalan raya pada jam 3 pagi. Pelajar tahun 1 menetap di blok 3 dan berasal dari Banting Selangor. Meninggal di tempat kejadian berhadapan shell kajang.  Menerima berita kematian dari orang yang tinggal berhampiran dengan kita bukanlah sesuatu yang mudah, tambahan pula memikul tanggungjawab yang untuk menguruskan mereka.

Belum pun sampai 2 minggu 2 jan 2011 satu lagi penghuni KKM, UKM meninggal dunia. Dari blok 15 pelajar tahun 3. Jadi tahun ini KKM menerima 2  berita kematian hujung dan awal tahun. Sebaik menguruskan urusan penngurusan jenazah dan waris kami semua mendoakan yang terbaik untuk arwah semoga bersemadi dengan aman. Dah tahun 2011 baru 3 hari bermula, semoga tiada lagi berita kematian pelajar KKM, UKM yang meninggalkan dunia. Sungguh terharu apabila kematian ini ditangisi oleh kaum keluarga dan rakan taulan. Tapi begitulah fitrah hidup.................

No comments: