Perjalanan Takdir


Hari ini satu kepastian,
Hari semalam telah menjadi peristiwa,
&
Hari esok menjadi persoalan

Bagi saya tidak kira apa yang berlaku pada hari semalam, hari esok mahupun hari ini, perjalanan takdir ini telah ditentukan ia perlu diteruskan dilandasanya tanpa rasa sesal. Setiap insan punya kisah yang tersendiri.Hidup ini biar penuh emosi dan penuh warna, tanpanya kehidupan ini ibarat sebuah graf mendatar tanpa getaran irama malah pudar warnanya. Saya percaya tiada yang sempurna di dunia ini. Terimalah apa adanya sebagai tanda kita manusia biasa.








20 April 2011

Kolam Renang Danau

Lisa Amin




Sejak bertapak maju di kolam yang jauh lebih besar ni bukan main syokkk lagi............... Hari ini macam biasa melompat terjun di kolam yang dalam bersama Cik M dan cik S. Cik S jarang pergi berenang bersama  kami. Cik Z pulak dah balik kampung...... ada urusan katanya. Urusan yang tidak dinyatakan dengan jelas urusannya dan bukan urusan saya untuk ambik tahu. Tapi untuk sesi renang hari ini saya terasa penat yang luar biasa. Memang saya berenag macam biasa paling tidak 3 round tapi hari ini penatnya ampun................ penat sungguh. Mungkin sebab saya tidak makan hari ini ibarat puasa tanpa niat. Hahahah tiada teman untuk makan kesian saya........ cadang nak basuh baju pun tertangguh kerana penat dan lapar. Biarkan dulu baju dah nak penuh sebakul. Saya tidak dapat jangka keadaan saya minggu ini. Kerana mengikut katanya dia akan datang minggu ini. Jadi adakah dia akan datang bertemu saya. Kita tunggu dan lihat sahaja........ tempoh masa sehingga ahad. So cerita dia ini kita tangguh minggu depan. Dia ............... Siapakah dia............. hahahah hanya saya yang tahu...................hahhaahha

Balik berenang perut yang memang lapar ni, dah menganas. Maklum lah orang puasa pun dah sepatutnya berbuka......... pasar malam kah? ke mana nak bawa perut ni makan...... rasa macam nak makan nasi dagang. Selesai mandi  SMS Cik M. Katanya nak makan di KFC....... saya ok saja.... sebaik sahaja selesai bersiap terus menuju kelokasi. Sedapnya makan.......... tapi saya tak suka sangat KFC Chicken Chop baru tu.... biasa je bagi saya tapi egg tart tu sedapnya nyumx2............ Lepas makan kami meronda jap kat dalam Giant ingat nak beli stok barnag malas la pulak sebab lepas amkan rasa sangat kenyang. Tiba rasa lengguh seluruh badan dan sakit pinggang........... pendik kata penat yang luar biasa. Kenapa???? saya pun tak tahu...... Nak kata berenang banyak kali tak kot.........  biasa je. Balik makan saya terus tido......... hahahah tapi macam biasa dalam jam 11 malam saya akan bangun dan meneruskan aktiviti burung hantu sehingga ke pagi.... 

No comments: