Perjalanan Takdir


Hari ini satu kepastian,
Hari semalam telah menjadi peristiwa,
&
Hari esok menjadi persoalan

Bagi saya tidak kira apa yang berlaku pada hari semalam, hari esok mahupun hari ini, perjalanan takdir ini telah ditentukan ia perlu diteruskan dilandasanya tanpa rasa sesal. Setiap insan punya kisah yang tersendiri.Hidup ini biar penuh emosi dan penuh warna, tanpanya kehidupan ini ibarat sebuah graf mendatar tanpa getaran irama malah pudar warnanya. Saya percaya tiada yang sempurna di dunia ini. Terimalah apa adanya sebagai tanda kita manusia biasa.








11 April 2011

Sibuk Dengan D'beli

Lisa Amin



Satu permulaan.......... kata orang kalau nak rasa jadi kaya cubalah melakukan urusniaga.... Insya Allah ada rezeki disana....... jadi kami yang merujuk kepada team poya-poya memulakan langak baru dengan memulakan perniagaan secara kecil-kecilan.... bagaimana ia bermula saya pun tidak pasti.... yang pasti kami telah menemui tempat mendapatkan barang-barang yang biasa di jual di pasar malam  dan down town....

Rupanya harga yang di perolehi oleh penjual jauh lebih murah dan tidak mustahil untuk mendapatkan pulangan yang lumayan......... lumayan....... teringin juga merasa nak jadi bayak duit dan  kaya. Selepas membuat kajian dan pertimbangan barang apa yang mahu dijual dan mendapat untung yang paling lumayan kami memilih perfume....kenapa perfume sebab kami suka wangi... lagi pun kalau tak habis kami boleh pakai buat mandi.......... hahah....

Perniagaan ini diharapkan boleh berkembang ke peringkat yang lain pada satu hari nanti........ bukan suka-suka tapi kami benar-benar mahukanya berjaya...... tambahan pula pasaran sekarang agak luas dan menggunakan aplikasi teknologi terkini untuk menjalankan perniagaan............Tidaklah sesikar mana... tapi baru bermula banyak juga masalah yang perlu kami selesaikan.......

Semoga Perniagaan ini berjaya tambahan pula naluri saya kuat menyatakan saya boleh mencuba perniagaan perfume ini kerana sebelum tercetusnyan idea untuk berbiaga ini naluri saya sudah menghidu bau wnagi ketika jam 5 pagi yang tidak tahu bau dari mana..... tak kan hantu kut..... saya percaya kepada naluri saya kerana ia seperti ada bau kapur barus jika saya akan menghadiri upacar pengkebumian atau ada orang yang saya kenali akan meninggal dunia........ oh naluri wajarkah aku percaya?

No comments: