Perjalanan Takdir


Hari ini satu kepastian,
Hari semalam telah menjadi peristiwa,
&
Hari esok menjadi persoalan

Bagi saya tidak kira apa yang berlaku pada hari semalam, hari esok mahupun hari ini, perjalanan takdir ini telah ditentukan ia perlu diteruskan dilandasanya tanpa rasa sesal. Setiap insan punya kisah yang tersendiri.Hidup ini biar penuh emosi dan penuh warna, tanpanya kehidupan ini ibarat sebuah graf mendatar tanpa getaran irama malah pudar warnanya. Saya percaya tiada yang sempurna di dunia ini. Terimalah apa adanya sebagai tanda kita manusia biasa.








26 April 2011

Secret Recipe ........... I like

Lisa Amin


Kedai ini sangat la tidak sesuai untuk orang diet........... semuanya kaya lemak dan sangat la menyelerakan. Saya memang suka bersantai di kedai ni.......... menikmati sepotong kek bersama secawan kopi......... sensasi yang sangat idea. Bagi saya bukan sahaja keknya yang sedap tapi semua menu yang terdapat di sini  sesuai dengan selera saya. Kek yang paling saya suka Chocolate Banana  dan  Cheese  Kek........... sedap sangat kot....... kalau lah metabolisma saya ni tinggi macam orang lain hari-hari saya makan kek. Sekarang saya sangat la gebu........... gebu yang hitam legam pulak tu.......... kalau gebu macam kapas tak pe la juga.




 Jika 14 tahun dahulu kedai ini hanya menjual  10 jenis kek sahaja kini pada tahun 2011 sudah terdapat 45 jenis kek dan 35 makanan lain. Kedai ini diasaskan oleh Encik Datuk Steven Sim yang merupakan pemilik kepada Secret Recipe ini.  Sebuah kedai yang bermula di SS2 Petaling Jaya kini cawanganya berada diserata negerti termasuk juga luar negara Seperti China, Australia, Filipina, Thailand, Jepun, Indonesia , berunai dan banayak lagi negara lain.Permulaan pada tahun 1997 ini tidak sia-sia.

Kepada mereka yang berminat untuk membuka francais bagi jenama ini boleh la melawat laman web secret  recipe kilk di sini Francais. Hahaha kenapa beria sangat buat promosi ni ......... sebab saya suka la. Kalu ada rezeki saya pun nak buat kek yang sedap-sedap macam ni juga.  Datuk Staven Sim u idola i untuk mengusahakan sesuatu yang enak dan menarik seperti ini.......... Muahhhhhh

No comments: