Perjalanan Takdir


Hari ini satu kepastian,
Hari semalam telah menjadi peristiwa,
&
Hari esok menjadi persoalan

Bagi saya tidak kira apa yang berlaku pada hari semalam, hari esok mahupun hari ini, perjalanan takdir ini telah ditentukan ia perlu diteruskan dilandasanya tanpa rasa sesal. Setiap insan punya kisah yang tersendiri.Hidup ini biar penuh emosi dan penuh warna, tanpanya kehidupan ini ibarat sebuah graf mendatar tanpa getaran irama malah pudar warnanya. Saya percaya tiada yang sempurna di dunia ini. Terimalah apa adanya sebagai tanda kita manusia biasa.








25 November 2012

Durian Crepe

Lisa Amin



Wow akhir nie glamour pulak benda nie.............baru aku tau nama dia Durian Crepe dulu aku panggil Pancake durian..............tapi yang paling hebat siap dengan resipinya lagi dah terbongkar..............itulah kehebatan dunia maya yang paling aku suka...............Dulu aku ingat mungkin sampai mati pun tuan punya resipi nie akan simpan rahsia dia ................akhirnya rahsia terbongkar.............rugi la dia tak letak hak cipta...kalau tak mesti dia boleh rasa lega sekarang ni................tapi apa pun pecaya lah...........rezeki tu punya setiap orang...........tak payah la nak berahsia sangat.............kerana kalau kita bagi resipi pun belum tentu orang boleh buat sama 100% kerana salah satu rahsia masakan adalah bermula dari hati...............

Aku mula tau benda nie setak tahun 2007 tengok dalam TV ada rancangan apa ntah...................aku tengok tuan punya kedai di interview dan dia menceritakan susah payah dia berusaha menghasilkan kulit yang cantik.........licin dan gebu macam yang dia jual sekarang................jadi sejak itu aku bercita-cita nak rasa............aku kalau dengan makanan..............hahahaha paham-paham je lah................sampai ke lubang cacing pun aku cari.......................

Hasrat untuk merasa terlaksana pada tahun 2010 setelah tiga tahun...............aku terjumpa benda alah nie kat  mid velly...................akhirnya aku merasa...... dan kalau pergi...............aku akan beli bergantung pada mood.......bukan apa makan durian nie kadang kala sendawa..............nanti bau durian pulak........tu yang aku tak suka sangat makan durian ni.................nak pulak bukan musin durian.............kalau sendawa bau durian memang pelik la................tapi semenjak  sebulan dua ni................glamour pulak kat FB n blog...........siap dengan resipi.............harus aku cuba buat nie..............kebetulan duruan kat kampung pun dah jatuh...............so nantikan kemunculanya............reseipinya macam biasa la siapa lagi Kak Ita Masam Manis la          ....................terima kasih kak ita.....................

No comments: