Perjalanan Takdir


Hari ini satu kepastian,
Hari semalam telah menjadi peristiwa,
&
Hari esok menjadi persoalan

Bagi saya tidak kira apa yang berlaku pada hari semalam, hari esok mahupun hari ini, perjalanan takdir ini telah ditentukan ia perlu diteruskan dilandasanya tanpa rasa sesal. Setiap insan punya kisah yang tersendiri.Hidup ini biar penuh emosi dan penuh warna, tanpanya kehidupan ini ibarat sebuah graf mendatar tanpa getaran irama malah pudar warnanya. Saya percaya tiada yang sempurna di dunia ini. Terimalah apa adanya sebagai tanda kita manusia biasa.








09 November 2012

Hujan dan Hantu Kolej Keris Mas Universiti Kebangsaan Malaysia

Lisa Amin


Hujan je...............bunyi...................
Hujan je ...............bunyi.................

Adoi sadis sungguh dah la aku dok sorang-sorang kat sini.................
Bunyi apa erk............ sekarang nie musim hujan............
Jadi ia akan selalu berbunyi.............

Buat-buat tak dengar..........tak boleh memang dengar.............
Hoiiii............bunyi apa.............tak mo main bunyi-bunyi okkk.................
Dah la tadi pegi pejabat pentadbiran...........kakak kat sana cakap ada budak kecoh cik ponti.........berterbangan..............adoiiiiiiiiiiiiii

Lemah semangat aiiiiiiiiiii..............
Tapi bunyi apa erkk................makin lebat hujan makin kuat bunyinya............macam bunyi tin......dah beberapa hari dengar................so
Memandangkan hujan megubah masa dia nak turun dari sekitar jam 1230 tenggah hari kepada petang........maka hari ini hujan turun pada waktu malam...............

Malam masih muda..........so setelah diamati dengan teliti bunyi tersebut dari luar bahagian depan............makan saya dengan perasan ingin tahu............menyelesaikan misteri tersebut...........tin kosong??? Bunyi tin kosong yang kadang-kadang dipalau bagaikan diketuk berirama.....syahdu.........

Maka saya pun keluar dan membuat tinjauan...........untuk mencari kebenaran..........apa yang saya nampak ada sebiji tin cola-cola di bawah pancuran atap...........benarkah dari bunyi tin tersebut dari situ.............maka misi hari esok saya nak alihkan tin tersebut................huhuhuhhuhu

So mana hantunya????????????????????? hahahahaha tapi masa saya tulis enteri nie jam 1 pagi tiba-tiba terdengar ketukan sekali lagi dari tin tadi............cuma sekali tapi yang saya tau hujan dah lama berhenti dan tiada lagi bunyi tin dicurahi air hujan.......................jadi bunyi apakah tin apakah tadi.............nie kisah benar erkkk............tak main tipu-tipu..................saya memang penakut......................tapi tidak mudah ditakutkan............jagan cabar saya....................saya akan cari kebenaran setelah penat berasa takut dan ditakutakam...................burung hantu ko jangan nak sambut pulak kata-kata aku malam-malam nie.............duduk atas bumbung diam-diam erkkkk............

No comments: