Perjalanan Takdir


Hari ini satu kepastian,
Hari semalam telah menjadi peristiwa,
&
Hari esok menjadi persoalan

Bagi saya tidak kira apa yang berlaku pada hari semalam, hari esok mahupun hari ini, perjalanan takdir ini telah ditentukan ia perlu diteruskan dilandasanya tanpa rasa sesal. Setiap insan punya kisah yang tersendiri.Hidup ini biar penuh emosi dan penuh warna, tanpanya kehidupan ini ibarat sebuah graf mendatar tanpa getaran irama malah pudar warnanya. Saya percaya tiada yang sempurna di dunia ini. Terimalah apa adanya sebagai tanda kita manusia biasa.








07 November 2012

Malas............malas...........malas

Lisa Amin



Tak pernah sangka saya nie memang benar-benar malas bab baju nie.................paling malas nak simpan dalam almari............oh baju.......... tolong la masuk sendiri dalam alamari.............plz.............plz...............plz  sebenarnya kalau dikutkan bab baju nie memang serba malas.............orang cerewet macam saya memang susah................ nak buat yang terbaik tapi malas............kenapa la dapat perangai ketelitian macam mak teh sidah...........nak susun sama cantik.............sama warna ...........sama jenis............sama besar...........sama panjang............maka bila saya tidak dapat menjadikan almari saya seperti itu............saya sakit hati pada diri sendiri............adoi.............rasanya sejak musim hujan nie dah hampir 3 minggu saya cuma basuh.......lipat dan kemudian letak je atas meja.............wah banyak malas ini budak..........sudahlah kain sekarang ni sejuk-sejuk je sejak musim hujan nie............nak lipat pun malas ...tapi tak seteruk malas nak susun dalam almari................rasanya satu dua hari nie kena operasi almari baju .............kena keluarkan semua dan susun semula...............tambahan pula minggu depan nak pergi aktiviti luar lagi.............maka jika tidak dilakukan sekarang kemalasan akan menjadi terlampau........ini 1 azam....................kemas almari..............oh malasanya.................tuhan bagi la kekuatan kepada hamba muiini untuk megemas almari............amin...

No comments: