Perjalanan Takdir


Hari ini satu kepastian,
Hari semalam telah menjadi peristiwa,
&
Hari esok menjadi persoalan

Bagi saya tidak kira apa yang berlaku pada hari semalam, hari esok mahupun hari ini, perjalanan takdir ini telah ditentukan ia perlu diteruskan dilandasanya tanpa rasa sesal. Setiap insan punya kisah yang tersendiri.Hidup ini biar penuh emosi dan penuh warna, tanpanya kehidupan ini ibarat sebuah graf mendatar tanpa getaran irama malah pudar warnanya. Saya percaya tiada yang sempurna di dunia ini. Terimalah apa adanya sebagai tanda kita manusia biasa.








03 December 2010

MAHA INTERNATIONAL 2010

Lisa Amin


 Malaysia Agriculture, Horticulture & Agrotourism International Show 2010

Ini merupakan tahun ke 2 ia dilawati penat boleh tahan. tahun lepas langsung tak de peluang nak naik train. Tahun ni siap boleh  meronda lagi naik train. sampai sesat-sesat tu la malas sgt nak tanya main naik jerr. Mujur orang tak ramai n tak de barang nak berat nak dibawa huhuhu.............. kalau tau campur sesat tu mau terharu juga rasanya.


tahun ni sama juga cam tahun lepas hujan lebat mencurah-curah dan masa ni la kami akan melepak dalam dewan besar. tu adalah satu kebaikan MAHA ni. Walaupun ia luas dan besar ada satu ruang yang dijadikan tempat solat dan berehat bagi makci-makcik pakcik-pakcik dan kakak-kakak yg bawak anak boleh la dok rehat kat sini. Sebab ia berdekatan dengan tempat makan dan produk pameran IKS.



Tau lepas pergi dengan kak maz je. Tahun ni pergi dengan Siti, Zuha n Kak Maz Meriah sikit. Tahun ni pergi dari kul 12 tengah hari sampai kul 7 malam. Banyak lagi yang kami tak pergi jelajah. tengok mane yang jumpa jer. sebelah petang pulak hujan mencurah turun cam nak banjir.  Lepas tu sambung pergi makan dekat kul 10 sampai bilik. Penat yg teramat sgt terus tido je lepas tu.


Sempat juga habiskan duit heheheh aku beli ketupat mini faizah dah rempah faezah dan young tau fu . Dan macam biasa la klu masuk tempat IKS semua nya nak rasa sampai kenyang la. Yg paling menarik sekali tahun ni adalah tempe bersalut tepung. cam rasa nugget jer.

No comments: