Perjalanan Takdir


Hari ini satu kepastian,
Hari semalam telah menjadi peristiwa,
&
Hari esok menjadi persoalan

Bagi saya tidak kira apa yang berlaku pada hari semalam, hari esok mahupun hari ini, perjalanan takdir ini telah ditentukan ia perlu diteruskan dilandasanya tanpa rasa sesal. Setiap insan punya kisah yang tersendiri.Hidup ini biar penuh emosi dan penuh warna, tanpanya kehidupan ini ibarat sebuah graf mendatar tanpa getaran irama malah pudar warnanya. Saya percaya tiada yang sempurna di dunia ini. Terimalah apa adanya sebagai tanda kita manusia biasa.








03 December 2010

Minggu Lepas, Minggu Ini dan Minggu Depan

Lisa Amin



Setiapa tahun ini la yang ku alami. Dalam dilema semuanya mahu tapi terbatas waktu. Musim cutu sekolah musim menyatukan cinta dan meraikan cinta. Bagi mereka yang sedang dilamun cinta bulan Disember menjadi bulan pilihan  untuk melangsungkan perkahwinan. Cuti sekolah senang nak himpun saudara mara.

Dan bagi saya mendapat undangan 2 atau 3 kenduri dihari yang sama dan dikenali bukanlah mudah untuk membuat pilihan. Mau pergi kemana ya. Siapa yang lebih utama??? tahun lepas dalam kecoh-kecoh orang kawin saya memlih untuk tidak menghadirnya dan pergi bercuti ke Cameron Highlands.

Tahun ni jadual cuti saya tercepat sedikit............ sudah pergi.  Minggu lepas sempat menghadiri perkahwinan siti aminah dan iskandar. Pasangan yang berkenalan sejak dari zaman sekolah lagi akhirnya ,menyatu cinta mereka ke jinjang pelamin pada  28 Nov 2010. tidak bercadang untuk pergi kerana dijadualkan untuk berangkat pulang ke bangi setelah bercuti 2 minggu. Tapi di pelawa oleh fadzlina dan juga fadzly. Jumpa ini di pekan sari damak dan menjawab tidak merancang untuk pergi sebab dah nak balik. Jumaat hari yang sesuai untuk menunaikan janji yang tertanggu kepada fadzly buat laksa. Hemm dia pun ajak pergi dan berjanji nak hantar balik ke jerantut. Maklum la sejak bas tak de ni semua pun aku susahkan, akak, kak azi dan abg zama nak jemput dan hantar ke jerantut. Akhirnya pergi la juga.

Minggu ni pulak kawin azura 5 Dec 2010 memang nak pergi dah lame tak jumpa  rakan yang lain.  lagi pun dekat dengan umah abg zama. Senang nak buat perkiraan. so tengah pikir nak balik ke tak ni. Kalu balik bila nak balik sini. Ingat nak balik kg smapai kenduri kak munah. Tapi minggu depan nak pg tgk Henry poter dengan umi n kak maz so tak leh cuti terus.

Jadi minggu ni nak balik ke tak???????????

No comments: