Perjalanan Takdir


Hari ini satu kepastian,
Hari semalam telah menjadi peristiwa,
&
Hari esok menjadi persoalan

Bagi saya tidak kira apa yang berlaku pada hari semalam, hari esok mahupun hari ini, perjalanan takdir ini telah ditentukan ia perlu diteruskan dilandasanya tanpa rasa sesal. Setiap insan punya kisah yang tersendiri.Hidup ini biar penuh emosi dan penuh warna, tanpanya kehidupan ini ibarat sebuah graf mendatar tanpa getaran irama malah pudar warnanya. Saya percaya tiada yang sempurna di dunia ini. Terimalah apa adanya sebagai tanda kita manusia biasa.








06 December 2010

Misteri KKM UKM & Cuti Semester

Lisa Amin


Pertama sekali bila cuti dah semestinya KKM ni sunyi dan sepi...................... dari dipenuhi pelajar beribu orang kini tinggal sekitar  belas orang yang menghuninya dan terasing dari mereka yang lain. Biasanya saya akan tunggu KKM ini ditinggalkan oleh semua pelajar dalam seminggu 2 lepas tu baru saya akan melungkan masa untuk bercuti. Memandangkan kali ini permulaan cuti bersamaan dengan hari raya haji. Maka saya terpaksa meninggalkan KKM lebih awal. Setelah lebih 2 minggu baru balik ke KKM.

Tiba-tiba saya merasa sunyi dan sepi............... seram............... malam pertama ketika sampai saya dapati Blok 15 ni suram...........................surammmmmmmmmmmmmm sangat. Ketika melenakan mata bunyi anjing menyalak sayup-sayup kedengaran. Adoiiii mencairkan iman sungguh..... tutup mata dan teruskan tidur. Bunyi anjing menyalak ni tidak lah seseram bunyi selipar basah dan bunyi pintu dibuka dan ditutup ketika hari melewati pagi dan diketahui bahawa blok di sebelah memang tidak berpenghuni semester ini.Huhuhu

Malam kedua hujan mencurah-curah adoi seram sejuk tidak mengapa berfikiran positif kita berkongsi rung yang sama. Hehehehe apabiladi masukan dlm facebook ada pulak yang menyakat......... kurang asam betul..............

Lepas tu dah ok dah tak kisah tak rasa sunyi dan suram pun.  Semua cam biasa kan dah kata takut sebab tak biasa......... tapi misteri yang terakhir  adalah................ kucing hitam yang duduk melepak atas tempat basuh baju............... cam mana la kucing ni boleh naik atas tempat yang tinggi tu???? ok tak pe aku tumpang guna bilik air jer jgn nak jerkah-jerkah aku pulak. Dan kucing hitam tu tak bergerak atau berbunyi sikit pun aku tengok dia dia tengok aku. Orang kata kalau kita jumpa benda n rasa tak sedap hati jgn tegur .........ya la........... aku berlalu tanpa menoleh ke belakang lagi........ hari ini toilet berbau sangat la wangi.............
kenapa??????

No comments: